Statystyka, prognozowanie, ekonometria, data mining Strona Główna
Reklama pqstat.pl
Statystyka, prognozowanie, ekonometria, data mining
Forum miłośników statystyki - Portal Statystyczny

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat   Regulamin  Kadra forum
PORTAL STATYSTYCZNY
 Ogłoszenie 
FORUM STATYSTYCZNE MA JUŻ 10 LAT

Znasz statystykę lub ekonometrię, metody prognozowania, data mining i chcesz pomóc w rozwoju forum statystycznego ?
Pisz na: administrator(małpa)statystycy.pl

Rozpoczął swoją działalność portal statystyczny - masz pomysł na jego rozwój ?

Drogi forumowiczu! Zanim napiszesz posta zapoznaj się z regulaminem forum i przedstaw się
The International Year of Statistics (Statistics2013) Free statistics help forum. Discuss statistical research, statistical consulting Smarter Poland Portal statystyczny

Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: dobor parametrow, transformacja zmiennych

Zmienne objaśniające będące funkcjami nieliniowymi
Autor Wiadomość
Anty 
Szeregowy


Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-25, 11:50   Zmienne objaśniające będące funkcjami nieliniowymi

Dzień dobry,

to mój pierwszy post - postaram się więc, aby był jak najbardziej zrozumiały - mam także nadzieję, że ewentualne rozwiązanie problemu przyda się innym. :)

Otrzymaliśmy na zajęciach zadanie z gwiazdką, polegające na stworzeniu modelu, który przedstawi dekompozycję sprzedaży i pomoże liczyć zwrot z inwestycji na wydatki reklamowe oraz znaleźć ich optymalny poziom. Równanie będzie wyglądało następująco (w uproszczeniu, zakładając, że regresja będzie liniowa) :

Sprzedaż = Stała + A*trend + B*Promocja(0,1) + ... + C*f(wydatki na reklamę TV) + D*g(wydatki na reklamę Online).

Wszystko to dane tygodniowe.

Problemem jest znalezienie parametrów funkcji f i g - f ma mieć kształt krzywej S, natomiast g to funkcja tzw. negative exponential lub funkcja Michaelisa-Mentena. Chodzi o to, by realnie oddawały one zależności nakłady na reklamę/efekt sprzedaży w tych mediach, które posiadają pewien "sufit", punkt, po którym zwiększanie wydatków nie jest już efektywne.

O ile w przypadku trendu i zmiennych binarnych nie ma tu problemu, to nie mam pojęcia jak zacząć poszukiwanie tych funkcji. Czy szukać ich jeszcze przed przystąpieniem do modelowania, czy raczej zacząć od MNK, wyznaczyć część sprzedaży powodowanej za ich sprawą i dopiero później szukać lepiej dopasowanych funkcji.

Będę bardzo wdzięczny za pomoc - choćby intuicyjne wskazówki.

Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez Anty 2017-09-25, 11:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Google

Wysłany:    Reklama google.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych zakładek(IE)
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Dynamika zmiennej objaśniającej
a dynamika zmiennej objaśnianej.
krz3mus Modelowanie ekonometryczne 1 2010-12-05, 21:26
MK
Brak nowych postów Przyklejony: Szereg czasowy - Opóźnione zmiene objaśniające
kurtth Metody prognostyczne 3 2009-08-29, 17:23
haver
Brak nowych postów Przyklejony: zmienne i wskaźniki
prośba o usystematyzowanie wskaźników do zmiennych
billy2 Statystyka w badaniach sondażowych rynku 18 2013-02-12, 15:40
dziewczyna21
Brak nowych postów zmienne objaśniane i objaśniające :) zadanie
asika_2v Modelowanie ekonometryczne 1 2008-03-18, 10:38
selka
Brak nowych postów MACIERZ KORELACJI, A ZMIENNE OBJAŚNIAJĄCE MODELU.
skori Modelowanie ekonometryczne 18 2009-06-06, 11:09
blazess

Ideą przyświecającą istnieniu forum statystycznego jest stworzenie możliwości wymiany informacji, poglądów i doświadczeń osób związanych ze statystyką, mierzenie się z różnego rodzaju problemami statystycznymi i aktuarialnymi. Poruszane problemy: Statystyka w badaniach sondażowych rynku, metody reprezentacyjne, Teoria i rachunek prawdopodobieństwa, statystyka opisowa, teoria estymacji, testowanie hipotez statystycznych, ekonometria, prognozowanie, metody data mining.
Copyright (C) 2006-2015 Statystycy.pl
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 14