Statystyka, prognozowanie, ekonometria, data mining Strona Główna
Reklama pqstat.pl
Statystyka, prognozowanie, ekonometria, data mining
Forum miłośników statystyki - Portal Statystyczny

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat   Regulamin  Kadra forum
PORTAL STATYSTYCZNY
 Ogłoszenie 
FORUM STATYSTYCZNE MA JUŻ 10 LAT

Znasz statystykę lub ekonometrię, metody prognozowania, data mining i chcesz pomóc w rozwoju forum statystycznego ?
Pisz na: administrator(małpa)statystycy.pl

Rozpoczął swoją działalność portal statystyczny - masz pomysł na jego rozwój ?

Drogi forumowiczu! Zanim napiszesz posta zapoznaj się z regulaminem forum i przedstaw się
The International Year of Statistics (Statistics2013) Smarter Poland Portal statystyczny

Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: mathkit
2008-12-10, 15:30
Dane źródłowe do modelu ekonometrycznego
Autor Wiadomość
owocowamamba 
Szeregowy


Posty: 3
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-12-16, 23:27   dane źródłowe...

I kolejna negatywna odpowiedź. Ja nie wiem co ja robię źle. Bardzo proszę o pomoc.


y – sprzedaż produkcji budowlano-montażowej w 2011 r. (ceny bieżące) w mln zł
x1 – przeciętne miesięczne wynagrodzenia brutto w 2011 r. (zł)
x2 – budynki ogółem oddane do użytkowania w 2011 r.


y- – współczynnik skolaryzacji netto w szkołach podstawowych, (wyrażony w %)(s.436);
x1 – liczba uczniów przypadających na 1 szkołę ogółem
x2 – uczniowie uczący się języka angielskiego w szkołach podstawowych (wyrażone w %);
x3– szkoły podstawowe posiadające komputery (wyrażone w %); stymulanta; (s. 419)
 
     
Google

Wysłany:    Reklama google.

 
 
mathkit 
Major



Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Posty: 1301
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-12-17, 18:03   

No zastanów się proszę...
Jak bierzesz taką zmienną:

y- – współczynnik skolaryzacji netto w szkołach podstawowych, (wyrażony w %)(s.436);
A to oznacza odsetek osób uczących się obliczany w stosunku do liczby ludności w określonym przedziale wiekowym wynosi on prawie 100%.

Jak chcesz odsetek osób uczących się w podstawówce taką zmienną:

x2 – uczniowie uczący się języka angielskiego w szkołach podstawowych

Co ma liczba uczniów już uczących się (i to języka angielskiego!) do skolaryzacji?
Podobnie jak
x3– szkoły podstawowe posiadające komputery (wyrażone w %); stymulanta; (s. 419)
Wpływa na to czy osoba idzie do szkoły podstawowej czy nie?
 
 
     
skk1993 
Szeregowy


Posty: 6
Skąd: Częstochowa
  Wysłany: 2013-12-23, 11:56   GUS - Główny urząd statystyczny

Witam

Mam pytanie do was miłośników statystyki Mianowicie każdy z was na pewno korzystał z strony gus'u i czy ktoś pomoże mi się na niej odnaleźć?

Poszukuje zmiennych 5 objaśniających z aż 30 obserwacjami do każdej, a po polsku szukam po prostu jakichkolwiek danych z okresu 30 lat/ 30 miesięcy/ 30 kwartałów / 30 dni czegokolwiek. Ja szukam od paru dni lecz na próżno, a może ktoś z was kiedyś korzystał, wie jak się powinno szukać na owej stronie.

Potrzebuję tych danych do projektu z ekonometrii. (jeżeli nie ten dział to przepraszam, proszę o usunięcie, a nie kasowanie tematu)

Może polecicie mi jakieś inne strony gdzie mógłbym znaleźć owe dane.

Bardzo lubię przedmioty takie jak statystyka i ekonometria i chciałem ten projekt zrobić sam ale samo znalezienie danych mnie przerosło.

Pozdrawiam
 
     
mathkit 
Major



Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Posty: 1301
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-12-23, 13:25   

Temat dotyczący zbiorów danych już ma na chwilę obecną ponad 100 postów. Scaliłem Cię do niego.
 
 
     
skk1993 
Szeregowy


Posty: 6
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-12-23, 15:07   

mathkit napisał/a:
Temat dotyczący zbiorów danych już ma na chwilę obecną ponad 100 postów. Scaliłem Cię do niego.


Super dzięki. Przejrzałem temat i znalazłem fajne dane (bo jest ponad 30 okersów) mianowicie:

Cytat:
http://www.stat.gov.pl/gus/5840_646_PLK_HTML.htm



I jako zmienne objaśniające wybrałem

x1- Zawarte małżeństwa
x2- Zgony niemowląt
x3- Urodzenia żywe
x4- Rozwody
x5- zgony ogółem

A jako y (zawsze miałem problem z zapamiętaniem nazwy) wybrałem przyrost naturalny,

Czy taki model liniowy może być, gdy conajmniej 2 zmienne mają pasować czy jest z miejsca beznadziejnie zbudowany?
 
     
mathkit 
Major



Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Posty: 1301
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-12-23, 15:59   

Był już podobny temat na temat źle dobieranych zmiennych.
Wiadomo, że przyrost naturalny jest funkcją liczby urodzeń (X3) oraz liczby zgonów (X5) do liczby ludności (N).

Więc tu już nie ma co modelować.
 
 
     
skk1993 
Szeregowy


Posty: 6
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-12-23, 16:16   

W sumie racja, bezsensu to jest.

A w ten sposób?

x1- Zawarte małżeństwa w danym roku
x2- Zgony niemowląt
x3- Urodzenia żywe
x4- zgony ogółem


A jako y (zawsze miałem problem z zapamiętaniem nazwy) rozwody?

Wydaję mi się bardziej sensowne, lecz dalej pewny nie jestem, więc pytam na nowo.
 
     
mathkit 
Major



Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Posty: 1301
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-12-23, 16:49   

Totalnie bez sensu. Jak te zmienne wpływają na liczbę rozwodów ? W ogóle nie wpływają. No bo jak się ma na przykład liczba zgonów niemowląt do liczby rozwodów ?
Zastanów się trochę.
Model ekonometryczny to na przykład:
Y - liczba rozwodów w danym roku
X1 - przeciętna liczba dzieci w rodzinie - ta zmienna powinna być istotna, bo raczej jest dowiedzione, że im mniej dzieci w rodzinie tym większe prawdopodobieństwo rozwodu.

Co do reszty zmiennych, pomyśl, poszukaj - raczej szukałbym cech psychologicznych małżonków.
 
 
     
skk1993 
Szeregowy


Posty: 6
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-12-23, 17:28   

Cytat:
Y - liczba rozwodów w danym roku
X1 - przeciętna liczba dzieci w rodzinie - ta zmienna powinna być istotna, bo raczej jest dowiedzione, że im mniej dzieci w rodzinie tym większe prawdopodobieństwo rozwodu.


Tu jak najbardziej masz rację, wydaję mi się jednak że dziecko które umarło bądź nawet nienarodzone dziecko może mieć wielki wpływ na psychikę człowieka czyli ma też wpływ na małżeństwo (ojciec np. może obwiać swoją żonę, za owe zdarzenie). Jednakże mogę się mylić.

Niestety szukam od 30 minut na gusie i nie mogę znaleźć, przeciętnej liczby dzieci w okresie 30 lat. Więc niestety i ta zmienna objaśniająca musi odpaść. Właśnie bardzo mnie ogranicza liczba okresów, jaką zażądał sobie Pan doktor. No cóż jak nic innego nie znajdę to nie pozostanie mi nic innego jak zrobienie błędnego modelu.
 
     
mathkit 
Major



Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Posty: 1301
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-12-23, 18:25   

Zauważ że liczba rozwodów rośnie z roku na rok a liczba zgonów niemowląt spada (podobnie wskaźnik urodzeń żywych rośnie).

Cytat:
(..)nienarodzone dziecko może mieć wielki wpływ na psychikę człowieka czyli ma też wpływ na małżeństwo (ojciec np. może obwiać swoją żonę, za owe zdarzenie)


Coraz wyższy jest wskaźnik urodzeń żywych oraz coraz mniejsza liczba zgonów niemowląt, więc zgodnie z Twoim rozumowaniem powinno być coraz mniej rozwodów.
To nie są dobre zmienne. Liczba rozwodów doszukiwałbym się w badaniach psychologicznych małżonków.
 
 
     
skk1993 
Szeregowy


Posty: 6
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-12-23, 19:04   

To może ma Pan jakiś pomysł na zmienną objaśnianą z tych zmiennych objaśniających.
 
     
mathkit 
Major



Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Posty: 1301
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-12-24, 11:06   

Wystarczy poszukać czegoś ciekawego w internecie. Na przykład taka praca w której postarano się o model ekonometryczny:

The Relationship between Divorce and Economic-Social Variables in Iran

Zmienne objaśniające wydają się być rozsądne, to znaczy wydają się mieć istotny wpływ wskaźnik rozwodów:
I : per capita income by thousand Toman.
E: indicates Iranian household monthly expenses by thousand Toman.
T: indicates the urbanism rate and equals to urban population/country population ratio
B: is the literacy rate.
 
 
     
Claire 
Szeregowy


Posty: 1
Skąd: Kielce
Wysłany: 2013-12-26, 20:59   Potrzebuję pomocy w znalezieniu danych

Potrzebuję pomocy w znalezieniu danych do projektu własnego zaliczającego przedmiot statystyka w pedagogice, a że w ogóle nie wiem o co chodzi więc liczę na pomoc w znalezieniu jakiś danych. Nie wiedziałam gdzie napisać posta, więc jeśli piszę nie w tym miejscu bardzo przepraszam.

Poszukuję danych związanych najlepiej z oświatą, pedagogiką, psychologią lub podobnych.
Muszę zrobić tabelę w której będzie 30 osób (Lp.), oprócz tego te osoby muszę rozpatrywać pod względem płci, wieku, wykształcenia (lub innych, np waga, wzrost, ale musi być tego 3).
Moja przykładowa tabela ma tytuł: Czy poziom stresu wpływa na wyniki w sprawdzianie intuicji psychologicznej? W tabeli na górze pisze: Nr/ Grupa (osoby zestresowane- strach, zrelaksowane i grupa kontrolna)/ Pleć/ wykształcenie/ wiek, wiec np nr 1/ grupa strach/ płeć mężczyzna/ wykształcenie ogólne średnie/ wiek 23 lata. potem w małych tabelkach ma być liczony procent, procent ważnych, procent skumulowany, mediana, odchylenie, skośność i inne

Gdzie mogę znaleźć dane potrzebne do skonstruowania podobnej tabeli? Bardzo proszę o radę i pomoc.
 
     
mathkit 
Major



Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Posty: 1301
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-12-27, 01:25   

Najprościej byłoby dobrać reprezentatywną próbę 30 osób. Sporządź dla nich kwestionariusz dotyczący intuicji psychologicznej.
Ciężko jest znaleźć surowe dane w internecie, natomiast teraz jest wiele portali w których możesz kontruować ankiety online.
 
 
     
akasha1985 
Szeregowy
akasha


Posty: 3
Skąd: Bełżyce
Wysłany: 2013-12-27, 19:06   Model nieliniowy

Proszę o pomoc w znalezieniu odpowiednich danych GUS-Bank Danych Lokalnych do projektu modelu nieliniowego. Liczba obserwacji ma wynosić 14, y- zmienna objaśniana, x- zmienna objaśniająca. Z góry dziękuje za wszelkie informacje :-)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych zakładek(IE)
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Budowa modelu ekonometrycznego
przyblizony algorytm postepowania
stankry Modelowanie ekonometryczne 147 2017-05-20, 12:56
KatWoj
Brak nowych postów Przyklejony: Estymacja parametrów modelu ekonometrycznego
LastChance Modelowanie ekonometryczne 36 2014-03-15, 21:45
szw1710
Brak nowych postów Przyklejony: Poszukiwane dane
studentka Data Mining, Metody klasyfikacji 7 2011-12-01, 23:53
olkap
Brak nowych postów Przyklejony: Dane GUS - wydatki budżetowe (bieżące)
Tajna Statystyka w badaniach sondażowych rynku 0 2010-06-06, 18:43
Tajna
Brak nowych postów Przyklejony: Wartości teoretyczne modelu
ann88 Modelowanie ekonometryczne 12 2010-11-19, 07:10
Shidley

Ideą przyświecającą istnieniu forum statystycznego jest stworzenie możliwości wymiany informacji, poglądów i doświadczeń osób związanych ze statystyką, mierzenie się z różnego rodzaju problemami statystycznymi i aktuarialnymi. Poruszane problemy: Statystyka w badaniach sondażowych rynku, metody reprezentacyjne, Teoria i rachunek prawdopodobieństwa, statystyka opisowa, teoria estymacji, testowanie hipotez statystycznych, ekonometria, prognozowanie, metody data mining.
Copyright (C) 2006-2015 Statystycy.pl
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,22 sekundy. Zapytań do SQL: 27